Nonverbale communicatie

Als het om communiceren gaat gaat het meer dan alleen om woorden, het gaat vooral om hoe je je bericht overbrengt. Dat doe je namelijk met je stem, je lichaamstaal, je gezichtsuitdrukking, je gebaren, je houding ten opzichte van je toehoorders. Zeg maar dat wat je eigenlijk niet zegt maar waarmee de boodschap wel degelijk overkomt. Dat is nonverbale communicatie.  Door je te verdiepen in non-verbale communicatie ben je beter in staat om onderliggende boodschappen te interpreteren en kun je jouw eigen non-verbale gedrag beter controleren. De trainingen zijn met name op non-verbale communicatie gericht.

Hoe zet jij je geweldige eigenschappen in?

Zelfverzekerd en met overtuigingskracht spreken, boeiend presenteren? Dat kan jij absoluut ook. Weet jij wat jouw eigenschappen zijn die je hiervoor kunt inzetten? Weet je hoe je deze eigenschappen voor je kunt laten spreken? Weet je gebruik te maken van je stemgeluid, je lichaam, je houding en uitstraling? Dat kun je in deze training leren. Meer weten  neem dan contact met me op via het contactformulier.

Hoor ik jou?

Een klant om je vinger winden, zelfs achter de telefoon. Hoe doe je dat eigenlijk? Hoe zorg je ervoor dat de klant in 99% met een goed gevoel de telefoon kan neerleggen? Je stem is daarin zeker belangrijk maar vooral de manier waarop je je hele lijf en leden inzet heeft invloed op de klantbeleving. Niet alleen aandacht en luisteren is van belang maar kun jij je klant zien? Zelfs dwars door de telefoon heen? Dat kun je in deze training leren. Meer weten  neem dan contact met me op via het contactformulier.